28 december 2014

Oh it's not your wife


De zachtste winter in tijden maakte het vertrek best nog spannend. In een kleine venijnige sneeuwstorm werd ons vader gedwongen om als een schuivende slak naar Schiphol te rijden. Mijn moeder en zelfs ik waren er niet gerust in, maar we landen op tijd en zonder problemen in Dar Es Salaam, Tanzania.

De Nijl vanuit een KLM-vliegtuig
Hotelkamer bij daglicht.
Hagai de, zelfs naar Afrikaanse normen, goedlachse taxichauffeur bracht ons meteen in de stemming. Hij zette ook een trend met de verbaasde reactie "oh it's not your wife" toen ik zei "this is my mother". Moeder en zoon die samen reizen is blijkbaar toch een apart gegeven.

Vandaag vlogen we (ai ai die ecologische voetafdruk) naar Arusha, waar morgen onze safari start. Voorlopig zittten we nog gevangen in ons hotel, want hier 's avonds alleen buiten komen wordt niet alleen door onze reisgids afgeraden. Ik wil de dieren en natuur graag zien, maar het voelt toch een beetje alsof we in plaats van diamant en goud, natuur gaan ontginnen. Dat alles zal het landschap morgen niet minder indrukwekkend maken. Waar is mijn tropenhoed!

De kop is eraf en het voelt goed!


Vlak voor mijn vertrek gaven mijn huisgenoten me nog deze tegelwijsheid mee.
De tegel is gelukkig thuis.





3 opmerkingen:

Fashion & Fools zei

Dag mama en Ignace. Ik lees jullie avonturen vanuit Berlijn. Ik ben blij dat alles naar wens is daar. Ik heb last van lichte post-kerstmis-verteringsproblemen maar voor de rest is hier alles zeer leuk. Maak maar veel mooie foto's van de Big Five. (olifant, leeuw, luipaard, neushoorn, waterbuffel): dat wist ik uit mijn hoofd) Groetjes van Thomas en Alexandra.

Unknown zei

De safari lijkt me we een coole belevenis. Geniet ervan! En zolang je niet op de wilde dieren gaat jagen valt die ontginning nog wel mee. Overleeft de mama het daar nog een beetje?
Groetjes van Liesa en Benjamin

Ignace zei

@Benjamin, De mama leeft nog en is in haar nopjes. Ze is ook bij wijlen heel grappig, op zen mama's ;)

@Thomas, De Big five zijn gespot! Foto's van het luipaad en de neushoorn nemen was redelijk onmogelijk met mijn minilensje. Gelukkig hadden de andere dieren geen schrik van de horde jeeps. Knap wat jij allemaal uit je hoofd weet ;)